mercoledì 17 giugno 2009

در حمله به کوی دانشگاه 5 تن از جمله 2 دختر دانشجو کشته شدند

در حمله به کوی دانشگاه 5 تن از جمله 2 دختر دانشجو کشته شدند
27 خرداد 1388
http://www.zanschool.net/spip.php?article2654

بنابه گزارش سایت ادوار نیوز در شامگاه يکشنبه ۲۴ خرداد، نيروهای لباس شخصی با سازمان دهی گسترده و هماهنگ به دانشجويان ساکن در کوی دانشگاه تهران حمله کردند. اين افراد مجهز به انواع سلاح های سرد و گرم از جمله قمه و تبر بودند. در اين حمله ناجوانمردانه به دانشجويان، حداقل ۵ نفر از دانشجويان دانشگاه تهران به شهادت رسيدند.

بنابه گزارش سایت بامدادخبر به نقل از خانواده یکی از کشته شدگان کوی دانشگاه، حکومت جنازه ها را بدون اطلاع خانواده ها به صورت مخفیانه دفن کرده است. پیگیری خانواده ها از پزشکی قانونی، نیروی انتظامی و دیگر نهادهای مربوطه به جایی نرسیده است و این نهادها به شکلی نامناسب با خانواده های داغدار شهدای کوی دانشگاه برخورد کرده اند.

این گزارش می افزاید: قابل ذکر است که در حمله شبانه به کوی دانشگاه تهران پنج تن از دانشجویان کشته شده اند و اسامی این افراد به شرح زیر اعلام شده : خانم‌ها مینا احترامی و فاطمه براتی و آقایان کسری شرفی، کامبیز شعاعی و محسن ایمانی.

همچنین براساس گزارش های رسیده، پس از راهپیمایی مسالمت آمیز روز 25 خرداد که از میدان امام حسین تا میدان آزادی و خیابان های اطراف آن ادامه داشت، در انتهای راهپیمایی 7 تن بر اثر گلوله کشته شدند. بنابه گزارش قلم نیوز، میرحسین موسوی با انتشار بیانیه ای از مردم ایران خواسته است برای همدردی با خانواده های شهدا و مصدومان وقایع اخیر، روز پنج شنبه با نماد سوگواری در مساجد و تکایا اجتماع کنند یا به راهپیمایی مسالمت آمیز بپردازند و تاکید کرده است که خود نیز در این مراسم حضور خواهد داشت.